Świetlica jest integralną częścią szkoły. Wspiera ją w działaniach opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych opartych na aktywnych metodach pracy z dzieckiem. Celem działalności świetlicy jest zapewnienie uczniom zorganizowanej opieki wychowawczej, pomocy w nauce oraz odpowiednich warunków do nauki własnej i rekreacji. Świetlica szkolna otwarta jest dla uczniów od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30, opiekunem świetlicy jest: Aneta Targus, Sylwia Zielińska, Violetta Katarzyńska. Świetlica szkolna ma spełniać głównie rolę opiekuńczą i wychowawczą. Podczas zajęć świetlicowych, uczniowie mogą spędzić czas wolny według własnego uznania, zjeść posiłek czy odrobić lekcje przy pomocy nauczyciela-wychowawcy lub szkolnych kolegów. |
Zajęcia świetlicowe mają zapewnić uczniom czas w możliwie interesujący sposób. Poprzez ich organizację pragnę osiągnąć określone zmiany w zainteresowaniach, postawie i codziennych nawykach wychowanków. Świetlica szkoły podstawowej to neutralny teren nie przynależny żadnej klasie, ani przedmiotowi, ani pracowni. Tutaj można się spotkać z kolegami przed lub po lekcjach, zagrać w szachy, założyć np.: klub hobbystów.. W trakcie organizowania zajęć możemy dać szansę wykazania się uczniowi słabemu w nauce, zniechęconemu brakiem osiągnięć. Świetlica stanowi teren, gdzie istnieje możliwość uzyskania aprobaty i akceptacji, gdzie nie ma narzuconych wymagań, jak na lekcji. Uczeń słaby staje się tu świetnym graczem w szachy, doskonałym dekoratorem, organizatorem imprez. ![]() |
Ze świetlicy korzystać mogą wszyscy uczniowie szkoły podstawowej |
Do zadań świetlicy należy: |
![]() |
Zapewnienie zorganizowanej opieki wychowawczej. |
![]() |
Organizowanie pomocy w nauce, tworzenie warunków do nauki własnej, przyzwyczajanie do samodzielnej pracy umysłowej oraz zapewnienie warunków do odrobienia lekcji po skończonych zajęciach edukacyjnych. |
![]() |
Organizowanie gier i zabaw ruchowych. |
![]() |
Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień, organizowanie zajęć w tym zakresie. |
![]() |
Kształtowanie nawyków kultury życia codziennego. |
![]() |
Kształtowanie nawyków higieny osobistej oraz poszanowania zdrowia. |
![]() |
Rozwijanie samodzielności i samorządności oraz społecznej aktywności. |
![]() |
Pomoc w rozwiązywaniu trudnych sytuacji życiowych. |
![]() |
Współpraca z rodzicami, nauczycielami i środowiskiem lokalnym. |
![]() |
Tworzenie warunków do udziału w organizowaniu aktywnego wypoczynku (zajęcia sportowe, wycieczki). |
![]() |
Integracja społeczności szkoły podstawowej. |
![]() |
Umożliwienie prowadzenia działalności kreatywnej. |